Що робити, якщо МФО передала ваш борг колекторам?

Сучасна система кредитування достатньо вигідна для громадян. Навіть більше, за рахунок високої конкуренції між банками та мікрофінансовими організаціями кредитори достатньо лояльно ставляться до своїх клієнтів. Вони готові закрити очі на не надто позитивну кредитну історію і навіть запропонувати вигідні умови для першої позики.

У випадку з проблемами зі сплатою заборгованості МФО в першу чергу зацікавлена у тому, щоб боржник зміг її погасити. Такі компанії, на відміну від великих банків, не мають ні коштів, ні часу зв’язуватися з колекторськими агенціями. Вони готові здійснити пролонгацію оплати, запропонувати вигідніші умови і навіть списати частину боргу. Але як діяти, коли невиплачена позика таки потрапила до рук колектора?

Вимоги до діяльності колекторських агенцій та правила спілкування з ними

Звісно, у випадку, коли немає змоги виплатити борг вчасно, варто відразу зателефонувати в МФО. Якщо з іншими позиками у вас не було проблем і ви ідете на контакт, організація не буде звертатися до третьої сторони з метою стягнення боргу.

Якщо ж неприємна ситуація таки склалася, і доводиться спілкуватися з колекторами, варто знати такі речі:

  • Сьогодні діяльність колекторських агенцій регулюється Законами України «Про фінансові послуги» і «Про банки і банківську діяльність».
  • Згідно з цими законами колектори мають право лише телефонувати чи писати листи, а не з’являтися по місцю прописки чи проживання боржника.
  • Телефонувати дозволено в період з 7-ї ранку до 11-ї вечора. В інший час можна не відповідати і навіть подавати скаргу до суду.

Юристи радять переводити взаємодію в режим листування. В такому випадку боржник матиме на руках усі необхідні звернення і задокументовані слова колекторської агенції. У випадку порушення з її боку закону можна сміливо іти з цими листами до суду.

Також боржник має повне право вимагати документ, на основі якого колекторська агенція до нього звертається. Це має бути договір, який МФО уклало з нею. Є сенс звернутися до консультантів чи менеджерів макрофінансової організації та уточнити, чи дійсно вона передала ваш борг третій стороні.

При зверненні колектор повинен надати інформацію про своє ім’я та прізвище, займану посаду, назву та адресу організації, від імені якої він діє. Усі ці дані знадобляться для перевірки компанії в реєстрі.

У яких випадках варто звертатися до поліції?

Зателефонувати до правоохоронних органах варто у таких випадках:

  • На листах, котрі ви отримуєте від колекторської компанії, немає ні підпису уповноваженої особи, ні печатки, ні розрахунку заборгованості. Також в листах має бути вказане ім’я та прізвище директора агенції.
  • Колектор здійснює анонімні дзвінки і вимагає кошти або телефонує у час, що виходить за межі визнаного законом.
  • Працівники компанії вимагають надати інформацію про рідних та близьких, їх адреси та імена, наявність у них нерухомості та іншого майна. Також вони не мають права вимагати надати адресу місця роботи.
  • Колектор надсилає фальшиві листи з рішенням суду про стягнення боргу.
  • Агенції погрожує нарахуванням відсотків та штрафів. Оскільки це – не кредитна організація, систему штрафів вводити вона не має права.

Якщо колектор приходить до вас додому, також можна сміливо викликати поліцію. Якщо ж ви рішили все-таки поговорити з ним особисто, обов’язково треба увімкнути камеру чи диктофон, попросити надати документи.

Записи створено 5

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі записи

Почніть набирати текст зверху та натисніть "Enter" для пошуку. Натисніть ESC для відміни.

Повернутись вверх